Gymnázia
Problematika stavební kultury je implementovatelná do RVP pro gymnázia formou:
- Návrhem doplnění klíčových kompetencí.
- Návrhem doplnění obsahu vzdělávacích oblastí a vzdělávacích okruhů.
- Návrhem doplnění průřezových témat.
Kompetence komunikativní
- prezentuje vhodným způsobem, verbálně i pomocí audiovizuálních prostředků a se znalostí formálních aspektů prezentace, svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem;
Kompetence občanská
- je schopen formulovat veřejný zájem v různých oblastech;
- své poznání a chápání kulturních a duchovních hodnot, je schopen porozumět sociální ekonomickým a environmentálním aspektů jejich tvorby a ochrany a na tomto i participovat;
- posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviska a jedná k obecnému prospěchu podle nejlepšího svědomí.
Kompetence k podnikavosti
- chápe podstatu a principy podnikání, zvažuje jeho možná rizika, vyhledává a kriticky posuzuje příležitosti k uskutečnění podnikatelského záměru s ohledem na své předpoklady, realitu tržního prostředí a další faktory, dokáže formulovat hodnotu lokality.
Metodické ukotvení návrhu
Problematika stavební kultury se dotýká následujících z osmi vzdělávacích oblastí:
- Člověk a příroda
- Člověk a společnost
- Člověk a svět práce
- Umění a kultura
V těchto vzdělávacích oblastech jsou pak navrženy dotčené vzdělávací obsahy a očekávané
výstupy.
Pro potřebu ŠVP je pak navržen vzdělávací předmět Stavební kultura.