Člověk a příroda
Ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda navrhujeme doplnit cílové zaměření vzdělávací oblasti
o následující klíčové kompetence:
- ochrana životního prostředí, svého zdraví i zdraví ostatních lidí; ochrana fyzického
prostředí; - nalézání provazeb mezi disciplínami a poznatky exaktními a společenskovědními a
uměleckými; - rozpoznávání principů fungování svého okolí;
Ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda považujeme za dotčené následující vzdělávací obory:
— Biologie
— Geografie
Ve vzdělávacím oboru Biologie navrhujeme doplnit doporučené a očekávané vzdělávací
výstupy:
Biologie rostlin
— zelená infrastruktura
Ekologie
— externality interakce člověk – příroda
Ve vzdělávacím oboru Biologie navrhujeme doplnit toto učivo:
Ekologie
— environmentální externality
— energetické aspekty environmentálních vztahů
Ve vzdělávacím oboru Geografie navrhujeme doplnit tyto doporučené a očekávané
vzdělávací výstupy:
Přírodní prostředí
— popíše principy a dopady klimatické změny v přírodě a sídlech
Sociální prostředí
— seznámí se s principy prostorového plánování a využitím prostorových dat
— vyhledá póly ekonomického růstu
— rozpozná vazby mezi infrastrukturou, sídli, geomorfologickými podmínkami
Regiony
— rozpoznává regionální aspekty člověkem vytvářeného fyzického prostředí a jeho
sociálně‐ekonomické a environmentální aspekty
Geografické informace a terénní vyučování
— je schopen pomocí grafických prostředků interpretovat geografickou realitu a
prezentovat ji
Ve vzdělávacím oboru Geografie navrhujeme doplnit učivo:
Přírodní prostředí
— popíše principy a dopady klimatické změny v přírodě a sídlech
Sociální prostředí
— seznámí se s principy prostorového plánování a využitím prostorových dat
Životní prostředí
— životní prostředí v sídlech
Geografické informace a terénní vyučování
— Prezentace geografických dat v procesu participace